Terug naar overzicht

Patiënttevredenheid

Patiënttevredenheid

19-02-2020: Als u bij ons onder behandeling bent geweest of al langere tijd bent, ontvangt u per e-mail een tevredenheidsonderzoek. Dit is verplicht door de zorgverzekeraars, maar het geeft ons ook goed inzicht in wat onze verbeterpunten zijn. Het afgelopen jaar hadden we als praktijk een 8,79. Een cijfer waar we trots op zijn! 

Als praktijk proberen we uw tips ter harte te nemen en waar mogelijk te verbeteren. Zo kregen we meerdere keren te horen dat de telefonische bereikbaarheid kan. Om dit te verbeteren is Trudy als telefoniste aangenomen. Zij is nu met pensioen en is vervangen door Anja. We hopen hierdoor de bereikbaarheid te verbeteren. Het is weleens erg druk met telefoontjes. Als u een berichtje op het antwoordapparaat achterlaat of een mail stuurt, dan bellen we u zo snel mogelijk terug.

Een andere behoefte wat naar voren kwam uit de tevredenheidsonderzoeken, was om de kinderfysiotherapeut bij baby’s eerst aan huis te laten komen. Dit hebben we dan ook aangepast. Kirsten, onze kinderfysiotherapeut, komt bij baby’s nu eerst aan huis. Tevens wordt er voor de intake bij kinderen een uur ingepland in plaats van een half uur. Zo wordt er ook bij kinderen goed gestart met het behandeltraject.

Wat we de afgelopen zomers regelmatig terug hoorden komen, was de vraag of er airco kon komen. Deze zomer wordt het heerlijk koel sporten en behandelen, want in de gehele praktijk is er airco aangelegd. Tevens worden er zonnepanelen aangelegd om onder andere de airco’s van stroom te voorzien. Zo houden we u en onszelf comfortabel in de warme zomers.

Een ander puntje van verbetering was de gehorigheid van onze wachtruimte in Loenen. We zetten hier nu de radio wat harder, zodat de gesprekken in de behandelruimte niet gehoord kunnen worden.

Naast tips en verbeterpunten ontvangen we ook veel complimenten. Zo krijgen we regelmatig te horen dat onze therapeuten erg vriendelijk maar ook erg kundig zijn en niet onnodig door blijven behandelen. Ook voelen patiënten zich serieus genomen en staan patiënten altijd voorop. Fijn te horen, want dat vinden wij ook erg belangrijk! De praktijk wordt ook erg toegankelijk genoemd. Thea krijgt vaak complimenten omdat zij er altijd voor zorgt dat de praktijk er verzorgd uitziet. Ook zorgt zij altijd voor leuke thema’s in het voorhalletje bij feestdagen of passend bij het seizoen. Leuk dat dit gezien en gewaardeerd wordt door u!

Naast de digitale tevredenheidsonderzoeken staat er in de voorhal ook een ideeënbus. We vinden het erg leuk om hier ideeën en tips in te ontvangen. Dus als u tips of ideeën heeft voor de praktijk, geef dat gerust door! We proberen hier zo mogelijk altijd wat mee te doen.

 

Andere nieuwsitems