Het coronavirus

30-9-2020:

Vanwege de oplaaiende coronabesmettingen met alle risico's die daarbij horen en bekend zijn is besloten om vanaf 30 september  weer volledig met mondkapjes te gaan werken. Dit geldt zowel voor de fysiotherapeut als de patiënt. Vriendelijk verzoeken wij u en eventuele begeleiding zelf een mondkapje mee te nemen.

Wist u dat wij ook ex-coronapatiënten behandelen? Onze longfysiotherapeuten hebben een nascholing gevolgd over het Coronavirus en zij zijn aangesloten bij het Chronisch ZorgNet. Klik hier voor meer informatie over deze therapie.

Uw fysiotherapeut zal u voor aanvang van de behandeling enkele vragen stellen over uw gezondheid;.

• Heeft u een of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid of  hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38°C)?

• Heeft u de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad?

• Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?

• Is er bij uzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?

• Controlevraag: bent u verder gezond en voelt u zich momenteel gezond?

De PBM's zijn zo nodig aanwezig en is er gezorgd voor een veilige werkomgeving waarbij de praktijk is ingericht op 1,5 meter afstand kunnen bewaren.

Naast de behandeling op de praktijk blijven we gebruik maken van het telefonisch- of videoconsult. Denk daarbij aan uitleg, instructies, nieuwe oefeningen, adviezen.

​De richtlijnen vanuit het RIVM en ons genootschap, het KNGF volgen wij nauwgezet.

Bekijk hier het filmpje over wat fysiotherapie voor u kan doen.

Blijf ondertussen bewegen!

Bewegen is gezond en kan op allerlei manieren. Beweging is belangrijk voor je fysieke gesteldheid en dus ook voor je weerstand. Dat hebben wij nu allemaal nodig hebben.

Zorg goed voor elkaar!