Title van de afbeelding
Medical taping

Medical taping

Spieren hebben niet alleen invloed op de bewegingen van het lichaam, maar bijvoorbeeld ook op de bloedsomloop, het lymfestelsel en de lichaamstemperatuur. Als uw spieren niet goed werken, kunt u dus verschillende klachten krijgen.

Tape wordt aan de ene kant gebruikt om een gewicht stevigheid en steun te geven. Dan gebruikt men tape die niet rekbaar is. Bij Medical Taping gebruikt men juist elastische tape. Wanneer niet goed werkende spieren met deze speciale elastische tape ondersteund worden, stimuleert het lichaam zelf het herstel van de spieren. De tape kan dus blokkades die het herstelproces vertragen, verminderen dan wel oplossen.

Medical taping is onderdeel van een reguliere fysiotherapie behandeling.

Wanneer een behandeling inzetten met Medical taping?

• (Na)behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie- en kuitklachten
  • Preventief toepassen van CureTape® om spieren en gewrichten bij overbelasting te beschermen
  • Vergroten van de bewegingsuitslag van het gewricht
  • Het reduceren van ontstekingen
  • Verminderen van klachten door oedeem en bloeduitstortingen (lymfetaping)
  • Correctie van de lichaamshouding of standverandering van een gewricht
  • Directe pijndemping
  • Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting (zoals RSI, tennis- of golfarm)
  • Bestrijding van (spannings) hoofdpijn
  • Segmentaal, door het gunstige beïnvloeden van organen zoals bij o.a. maagklachten en menstruatieklachten.
  • Verbetering van het bewegingsgevoel

Voor meer informatie over Medical taping neemt u dan gerust contact met ons op.